Search This Blog

Featured Post

Q&A: Which of The Ordinary Serums That Are Suitable For My Skintype? / What Are Your Recommendations?

Assalamualaikum and hello my lovely Pah people So since I have been selling The Ordinary serums, a lot of people ask me which serum...

Friday, September 25, 2015

Beauty & Some Random Stuff Haul (25 Sep 2015)

Assalamualaikum and hello pretty ladies!


It's a busy week (oh selamat hari raya aidil adha! haha lambat) and I just haven't had the time to update my blog. I am so sorry for being away for so long. Supposed to update on Thursday for some random shit but I don't know what to type... I just don't have ideas ya know. Taknak lah baca macam lame or takde perasaan langsung. Hahahha. Kena lah ada feel.

So today, aku ada lah mood untuk write a bit but I don't want to do my usual stuff. Tah. Nak buat something else pulak. So I figured, hey I have never posted my stuff haul so why not kan. Hahaha. So yeah today I wanna share my beauty haul because I went to Sunway Pyramid semata-mata nak beli new Bourjois Air Mat Foundation. Hohoho



So I went to Sunway Pyramid because it's weekday and kalau pergi weekend, korang tau lah Sunway Pyramid tu macam mana. I don't like to go time tengah crowded because I hate being in a crowded place. Oh and yea I hate people. LOL.


So the first stop, Guardian pharmacy. Adik aku nak beli pencuci muka lah moisturizer lah and Guardian Sunway Pyramid ada Catrice so aku pon stock up my favourite eyebrow pencil like ever. (Janganlah Guardian stop bringing Catrice in). I only bought 1 pencil sebab takde sale. Dammit. LOL. Aku kan cheapo. Tapi since aku malas nak pegi Catrice lain, aku beli jela takut habis nanti dah takde masa pulak nak pegi. Hohoho. Then I bought the Johnson's Clean & Clear Oil Control Film coz it was 2 for RM16. Murah la sial. Harus lah aku ambik. Aku paksa adik aku beli 1. Kahkah.


Then I went to Bourjois kiosk. Ada offer for the new foundation, Bourjois Air Mat Foundation. Siap ada introductory price, RM50. Normal price would be RM59 if I'm not mistaken. This foundation is quite lightweight. Tunggu lah iols buat first impression tomorrow ke Sunday ke. Bila tak malas lah. Hahahaha. So aku dengan adik aku beli lepas tu Beauty Advisor tu bagitau kalau ambik lagi 1 barang, the 3rd item boleh dapat harga RM15 je. RM15 je weh!!!!!!!!!!!!!!!!!!! So adik aku pon ambik lah concealer dia. Normal price RM38.05, dapat RM15 like the heck murah gila oasidkljasdkjasd. Aku baru beli concealer Bourjois kat Watson's hari tu dengan normal price, agak siot jugak.

Then of course lah singgah tempat favourite awek-awek tak kisah pakai makeup atau tidak, Sephora. Masuk Sephora memang best, tapi ya ampon buat aku nak habis duit banyak-banyak je kat situ. Hahahiadkjsajdlsadk. So I bought the Sephora Colorful Blush in No 01 (Shame On You) sebab aku macam nak blush yang very natural gitu. Kalau ikut description kat website Sephora, it's an old rose shade. Aku taktau lah kan old rose tu macam mana tapi dia macam soft rosey, muted pink shade lah bagi aku. It's quite pigmented and such a gorgeous shade. I might buy more from this range sebab dia ada contour shade jugak hohohohoho. Aku nak beli Urban Decay blush yang shade Fetish tu tapi tengok harga terus macam uhmm baik aku makan Tony Roma's. Hajkadsdkjaskdja. Takdelah. Rasa macam takde point je aku nak beli blush sampai RM100. Walaupun Sephora punya blush boleh tahan jugak harga tapi tak cecah RM60 so aku okay lagi. Plus I wanted to try more Sephora brand products because I heard they got some good reviews. 


No 01 Shame On You


Swatches: Sephora Colorful Blush on top & Bourjois Air Mat Foundation (Shade 03 Light Beige) at the bottom

Then aku beli Sephora punya weekend kit, basically travel kit lah. Ada 5 empty containers which is quite okay lah because it was only RM33. Siap ada jar besar so I'm not complaining. Tapi balik rumah baru aku sedar, aku nak travel pegi mana sebenarnya haisdkjasdlsjadsa. Maybe I will bring this kit to my office ke. Boleh la buat proper skincare routine. Kalau tak, hantam je. Habis muka I oily. Ewww. So I hope it I can bring my toner, moisturizer and other stuff. LOL.


I also bought the Sephora Triple Action Cleansing Water. Aku ingat harga 30 something bila bayar baru tau harga RM43. Hsaiudkjaskdjsal. Quite pricey lah for me sebab dia punya 400ml bottle is quite cheap, RM65. Kenapa aku tak ambik bottle besar, I will never understand. Tau tadi memang ambik botoi besar tu je. Will post review nanti. You all tunggu lah. Tapi yelah ambik botol besaq kalau tak kena dengan skin pon buat hape.

Then masa dekat check out counter tu banyak sheet mask dia, so aku pon nak cuba lah because I've seen so many people gave good reviews. I bought the Avocado ones because it is for moisturizing and nourishing. I am having problem with my skin now, it is quite dry around my mouth area so it's a bit annoying to see the dry patches and it's very dry kalau gelak rasa macam boleh tercabut kulit. Haha. So I'm looking forward to try this mask. Weee. Kalau beli 1 sheet RM10. Kalau 5, RM40 je. Cheap cheap.


Then ternampak lagi barang kat check out counter tu, Sephora Dry Shampoo, quite pricey jugak. RM 32 for 75ml. If I'm not mistaken, Batiste punya dry shampoo harga lebih kurang tapi 200ml. But we'll see first lah macam mana. I wanna but the Batiste one tapi tak beli-beli lagi sebab malas nak beli online walaupun aku suka shopping online. Ahhh nanti ah. Hahhaha.

Last checkpoint, muse by Watson's. I was like, eh kedai ni jual apa. Rupanya jual perfume and other stuff. Makeup pon ada tapi tak banyak brand lah. Yang ada Victoria Jackson, 3CE 3 Concept Eyes... lagi apa tah tak ingat. Lepas tu tetiba ternampak dia ada jual Baylis & Harding punya body stuff. The other shelf has different brand which is cheaper so aku pon cuci mata kat situ lah. Rasanya nama brand dia I Love Cosmetics. Aku ambik mango & papaya punya body scrub. Wangi gila weh rasa macam sedap pulak nak makan. Then I bought the balmi lipbalm, first time aku dengar this brand actually. It looks like EOS lipbalm but it's square. Hahahaha. Masa aku beli tu memang tinggal satu ngam-ngam so aku ambik sebab tengah harga murah. It is retailed for RM28 but offer tu dapat lah 50%, RM14. Huahahahha best gila. Well it's not that cheap but I bought it because dia bukan jenis lipbalm yang licin tu. Dia macam ada texture, moisturizing and not really just sit on your lips. So I like it. Hohoho.



Kalau tak letak cover dia betul-betul, habis kau punya lipbalm merata-rata. Yes, I messed it up after taking this shot. Sigh


Other random stuff aku beli, a wireless mouse sebab mouse aku gila. Scroll button rosak, tak sensitive langsung so aku beli baru je ahhaodsikadjlsad. Dah lah ada design lawa-lawa, aku ambik owl design punya. Cute nak mampos! Then satu lagi I bought new sandal sebab sandal lama yang aku baru beli jugak lah tu terputus. Sedih gila. Dah lah Grendha punya brand pricey (bagi seorang cheapo macam aku). Comfy pon comfy. Oh well. 


So yeah that's it guys. I hope you enjoy this post as much as I do.

Thanks for reading :)



-iffahs

No comments:

Post a Comment